2012-04-16

Utmaningen.

Jag har blivit utmanad av fina Fifi. Jag älskar att svara på frågor, så nu kör vi!
Så här funkar det:

– Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.



1. Hur var du när du var liten?
Jag var nog rätt mycket om och kring mig. Ville alltid vara där saker och ting hände, livrädd att missa något roligt. Inte så att jag ville vara i centrum, att synas för mycket har jag nog alltid varit lite rädd för.
Vi pratade om det här när jag hade 'mina' tjejer här i fredags, att jag varit den där tjuriga typen. Medan andra gick hem och grät och var ledsna, gick jag och muttrade och sparkade grus, sen var allt bra. Det är nu, sen jag fick barn tror jag, som jag blivit ledsen. Eller mer känslig och mottaglig är kanske mer riktigt.

2. Vad stör du dig på hos dig själv?
Att jag fortfarande inte vet vad jag vill bli 'när jag blir stor'. Att jag har lång startstrecka och svårt att få in rutiner. Som det här med träningen dårå.

3. Vilket är ditt älsklingsplagg genom alla tider?
Tights! Guds gåva till oss tjockisar osv osv. Och klänningar!

4. Vilken TV-seriekaraktär vill du vara och varför?
Ehm, oj.. Pippi Långstrump? Nu gillar jag inte kapitalister, men en kappsäck med guldmynt skulle verkligen inte sitta fel. Faktiskt. Också är hon äventyrlig och tuff. Kan klättra på bergsväggar och göra luftballonger av sängar och såna saker.

5. Vilket beteende hos andra gör dig galen?
Inskrängdhet och snålhet.

6. Vilken är den finaste komplimangen du har fått?
Oj, jag vet faktiskt inte. Men att min snubbe sagt att han inte kan tänka sig någon bättre mamma och att han vill leva typ resten av sitt liv och sådär ihop med mig, känns rätt gött. Så kanske det då.

7. Vad gör dig generad?
När jag inser att jag pratat lite för högt, och andras blickar har riktats mot mig. (Händer tämligen ofta)

8. Vad är mod för dig?
Att stå upp för sin sak. Vara ärlig mot sig själv och andra, samt civilkurage.

9. Vad vill du lära dig?
Prata inför grupp utan att bli röd om kinderna. Och så vill jag lära mig fler språk.

10. Vad tycker anser du vara mest fel i samhället?
Att vi inte kommit längre med jämställdheten, att vården ser ut som den gör samt arbetsmarknaden. Diskrimineringen av minoritetsgrupper, allt ifrån svårigheterna att få ett jobb pga "fel" efternamn samt framkomligheten för handikappade.

11. Och vad kommer du att gnälla på om "dagens ungdom" när du är gammal och grå?
Förmodligen att de är lata och inte vet vad frisk luft är. Säkert också att de är respektlösa. "Så där sa man aldrig på min tid" osv osv.
Jag kommer nog bli gammal och bitter.

Och nu vill jag att följande damer svarar på mina frågor:

Dalkullan
Linxter
Mina kvadratmeter-Filippa
Mama Bear
Duktiga Tjejen
Tinalinatiny
Cattis
Bitter & ljuv
Miss Baglady
Bara Sara
Colombialiv

1. Om du bara fick äta en frukt resten av livet, vilken skulle du äta då?
2. Hårt och intensivt eller mjukt och innerligt? (Tolkningsfråga)
3. Vem, fiktiv eller verklig, död eller levande, skulle du vilja styrde Sverige? (Ja vi pratar person här, inte parti.)
4. Ditt drömyrke?
5. Vart drömmer du om att resa?
6. Vem skulle du helst vilja ha med dig på en öde ö? (Du får inte nämna en familjemedlem.)
7. Hur ser en perfekt dag ut för dig?
8. Vad irriterar du dig på hos andra människor?
9. Nämn fem bra egenskaper hos dig själv!
10. Vilken kändis skulle du vilja träffa, och vad skulle du säga till hen?
11. Vilken är din favoritfilm?

10 kommentarer:

Fifi sa...

Jättekul att läsa, tack för att du svarade!

Bara Sara sa...

Tjoho jag är på!! Får bli morgondagens inlägg...

Mama Bear sa...

Vad kul! Vilka bra frågor också. :) Ska ta itu med den imorgon.

Matilda sa...

Kul! Jag kommer definitivt svara!

Filippa sa...

Åh! Kul!

Sandra sa...

Åh vad roligt! Tack snälla!

Cat sa...

Jisses, här fick jag något att fundera på. Men jag ska svara så fort jag kommer på svar till alla frågor :)

Duktiga Tjejen sa...

Åh, skoj! Jag ska såklarre svara :)

Linxter sa...

Fan vad skoj! Wiee, wieee! :D

Jojjo sa...

Haha nummer sju - känner verkligen igen mig där! Eller när jag blir tyst och inser att jag har hållit en monolog genom hela fikapausen. Pinsamt!